Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Sebepojetí žáků se specifickými poruchami učení na 2. stupni základní školy
Hoskovcová, Žaneta ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Durdilová, Lucie (oponent)
Práce je zaměřena na sebepojetí žáků a dospělých se specifickými poruchami učení. V teoretické části se nachází obecná charakteristika poruch učení a jejich projevy. Je zde popsáno, jakým způsobem probíhá diagnostika, co je to reedukace a co do ní můžeme zařadit. Další kapitoly se věnují sekundární symptomatologii, vlivu školní neúspěšnosti dítěte na jeho budoucí kariéru a obtížím, které má žák druhého stupně základní školy, pokud má diagnostikovanou poruchu učení. Praktická část se zabývá sebepojetím žáků a dospělých, kteří se vyrovnávají s obtížemi spojenými s poruchami učení. Je zde zaznamenáno hodnocení výuky, přístup učitelů a spolužáků. V práci jsem zkoumala sedm žáků druhého stupně základní školy a pět dospělých.
Sebepojetí žáků se specifickými poruchami učení na 2. stupni základní školy
Hoskovcová, Žaneta ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Durdilová, Lucie (oponent)
Práce je zaměřena na sebepojetí žáků a dospělých se specifickými poruchami učení. V teoretické části se nachází obecná charakteristika poruch učení a jejich projevy. Je zde popsáno, jakým způsobem probíhá diagnostika, co je to reedukace a co do ní můžeme zařadit. Další kapitoly se věnují sekundární symptomatologii, vlivu školní neúspěšnosti dítěte na jeho budoucí kariéru a obtížím, které má žák druhého stupně základní školy, pokud má diagnostikovanou poruchu učení. Praktická část se zabývá sebepojetím žáků a dospělých, kteří se vyrovnávají s obtížemi spojenými s poruchami učení. Je zde zaznamenáno hodnocení výuky, přístup učitelů a spolužáků. V práci jsem zkoumala sedm žáků druhého stupně základní školy a pět dospělých.
Role odměny a trestu ve výchově a vzdělávání předškoláka se speciálními vzdělávacími potřebami
TUČKOVÁ, Olga
Bakalářská práce se zabývá problematikou odměn a trestů ve výchovně vzdělávacím procesu v mateřských školách speciálních. Teoretická část je zaměřena na výchovu, její styly a prostředky, na vzdělávání, učení, osobnostní kvality učitele a jeho kompetence. Následující dvě kapitoly se věnují odměnám, trestům a rizikům s nimi spojenými. Další kapitola je věnována předškolnímu věku dítěte, jeho vývoji a předškolnímu vzdělávání, včetně charakteristiky mateřské školy. Poslední kapitola se zaměřuje na dítě se speciálními vzdělávacími potřebami, na speciální vzdělávání a speciálně pedagogické poradenství. Praktická část se zabývá především výsledky šetření, které jsem získala pomocí kvalitativního výzkumu, tedy rozhovoru s předem připravenými osmi otázkami. Na otázky odpovídalo šest respondentů. Rozhovory se uskutečnily s pedagogickými pracovníky v mateřských školách speciálních v Českých Budějovicích. Cílem práce je zjistit, jaké odměny a tresty se využívají v rámci výchovně vzdělávacího procesu v mateřských školách speciálních, jakou mají účinnost, popř. jak často a z jakých důvodů jsou využívány. Z výsledků šetření vyplývá, že nejvíce užívanou a téměř jedinou odměnou je pochvala a nejužívanějším trestem je převážně ústní pokárání (domluva) či omezení činnosti na určitou dobu, dokud si dítě neuvědomí, co udělalo špatně a za co je potrestáno. Odměna ve formě pochvaly dítě samozřejmě potěší a především pozitivně motivuje, ale zanedlouho si ani nevzpomene, že bylo tímto způsobem oceněno. Z trestu ve formě domluvy si děti v podstatě nic nedělají a rychle na něj zapomínají. Jedná se však o výchovné prostředky, které užívá každý pedagogický pracovník a prakticky neustále. V mateřské škole jsou ale tyto prostředky velmi omezené a problémem může být i výchova v rodině. Děti jsou většinou zvyklé od rodičů na zcela jiný přístup, než je v mateřské škole. Pedagogičtí pracovníci využívají zmíněné odměny a tresty v mateřské škole denně a většina z nich je považuje za nezbytné. Práce může být přínosná pedagogickým pracovníkům, kteří se věnují výchově a vzdělávání dětí v mateřské škole speciální a studentům, kteří se zabývají touto problematikou.
Komunikace s předškolním dítětem v rodině
TÁBORSKÁ, Pavla
Bakalářská práce je zaměřena na význam komunikace s předškolním dítětem v rodině. Zjišťuje, zda rodiče používají efektivní či neefektivní komunikační techniky. V teoretické části se zabývám komunikací obecně, věnuji se verbální a neverbální komunikaci. Dále se pak zaměřuji na efektivní komunikaci a její techniky. Pozornost věnuji i rodině, jejím stylům výchovy, používání trestů a odměn. Výzkumným šetřením v praktické části zjišťuji, jaký význam kladou rodiče komunikaci s dítětem a jaké techniky k tomu používají. Dále jsem se zaměřila na to, jak komunikaci s rodiči vnímají jejich děti, a jsou-li rozdíly mezi tím, jak vnímá svou komunikaci rodič, a tím, jak ji vnímá dítě. Ke svému výzkumu jsem použila dotazování, rozhovor a pozorování.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.